Case A-lehdet

A-lehdet on suomalainen mediatalo, joka julkaisee yli 20 suomalaisten rakastamaa aikakauslehteä ja tuottaa Suomen suosituimpia digitaalisia medioita verkkoon.

A-lehdet halusi luoda Kestävän kehityksen ohjelman osaksi strategisia tavoitteita ja muuttuvaa liiketoimintaympäristöä.

Viitekehyksenä hyödynnettiin YK:n Kestävän Kehityksen 17 tavoitetta, joista valittiin Ethican Strategy Roadmap –prosessin kautta vaikutuksiltaan merkittävimmät tavoitteet tukemaan A-lehtien kestävää kasvua. Visioksi muodostui Kestävän elämäntavan edistäminen: “Teemme mediaa, joka tekee elämästä parempaa: se näyttää yleisölleen kestävän elämäntavan näkökulman eri aiheissa ja lisää tietoisuutta siitä.”

A-lehdille prosessi oli antoisa. Kestävän kehityksen tiekartalle oli selkeä tilaus sekä henkilökunnan että strategian näkökulmasta. Saimme systemaattisen ja tavoitteellisen toimenpidesuunnitelman, joka mahdollistaa matkamme kohti edelläkävijäasemaa samalla A-lehtien brändiä vahvistaen. Olemme erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön Ethican kanssa!”

Toimitusjohtaja Kaisa Ala-Laurila