Case Finnish Design Shop — Kilpailuedun ja brändin vahvistaminen kunnianhimoisen kestävän kehityksen strategian avulla

Finnish Design Shop on maailman suurin pohjoismaisen designin verkkokauppa, joka toimittaa korkealaatuisia, aikaa kestävää designia yli 180 maahan.

Finnish Design Shopilla oli tarve vahvistaa kilpailuetua ja brändiä kestävän kehityksen avulla.

Ethica loi kunnianhimoisen strategian hyödyntäen YK:n Kestävän Kehityksen viitekehystä, joka on globaalisti tunnettu tiekartta vuoteen 2030. Visiona on ”Closing the loop of all our products by 2025″, eli materiaalivirtojen sulkeminen v.2025 mennessä.  Osana toimenpidekokonaisuutta Finnish Design Shop lanseerasi Franckly:n, käytetyn designin markkinapaikan loppuvuodesta 2019.

Viitekehys, toimenpiteet ja tavoitteet nivottiin osaksi olemassa olevia prosesseja ja henkilökunta sitoutettiin ohjelmaan yhteisten työpajojen avulla.