Case Lumene & Sulapac — Circular Narrative: houkuttelevat ja sitouttavat markkinointiviestit kiertotalouden mukaisesti suunnitellulle tuotekokonaisuudelle
Lumene on globaalisti tunnettu kosmetiikkabrändi. Lumene ammentaa inspiraatiota ja raaka-aineita pohjoisesta luonnosta. Sulapac on toinen suomalainen menestyjä, joka taklaa maailman muoviroskahaastetta puupohjaisella, kompostoituvalla pakkausmateriaalilla.
Ethica työskenteli Lumenen ja Sulapacin kanssa osana Sitran rahoittamaa metsäperäisten kiertojen avainhanketta. Yhdessä yritysten kanssa testattiin Ethican markkinointimallia (circular narrative), joka on kehitetty luomaan imua kiertotalouden mukaisesti valmistettuihin tuotteisiin. Viestisisältöjen määrittely tapahtui Ethican johdolla yhteistyössä asiakasyritysten monialaisten tiimin kesken.
Konkreettisena lopputuloksena Lumene sai houkuttelevat kärkiviestit tuotteen elinkaaren ja asiakkaan palvelupolun näkökulmasta.