
Finnish Design Shop on maailman suurin pohjoismaisen designin verkkokauppa, joka toimittaa korkealaatuisia, aikaa kestäviä designtuotteita yli 180 maahan. Yritys on päässyt jo usean vuoden ajan asettamaansa 40 prosentin liikevaihdon kasvuun. Vahvaa kasvua siivittää Finnish Design Shopin Ethican tuella luoma vastuullisuusstrategia, joka kiteytyy termeihin Flow, Fix ja Flourish.
Ethica on ollut Finnish Design Shopin luotettu kumppani vastuullisuustyössä ja uudistavan, regeneratiivisen kasvun rakentamisessa.
Finnish Design Shop loi Ethican johdolla toimintamallin kuljetusten päästöjen ilmastovaikutusten hallitsemiseksi. Toimintamallin avulla Finnish Design Shop ei vain pyri kompensoimaan asiakkaille lähtevien kuljetusten ilmastovaikutuksia, vaan uudistamaan ja eheyttämään luonnonvaroja, tässä tapauksessa suojelemalla metsää.
Ethica rakensi Finnish Design Shopille verkkokaupassa olevien tuotteiden vastuullisuuden arviointimallin. Mallin avulla Finnish Design Shop tulee jatkossa arvioimaan ja pisteyttämään koko tuotevalikoimansa vastuullisuuden näkökulmasta ja voi tukea tiedon avulla nettikaupassa kävijää tuotevalinnoissa. Finnish Design Shop pystyy nyt systemaattisesti arvioimaan valikoimiinsa sopivia tavarantoimittajia ja tukemaa tavarantoimittajien vastuullisuustyötä.
Panostamalla niin luonnon eheytymiseen, kuin omaan vaikuttavuuteensa kestävän kulutuksen ja tuotannon edistäjänä Finnish Design Shop osoittaa aitoa johtajuutta hiilineutraalin kiertotalouden mukaisen liiketoiminnan kehittämisessä. Olemme ylpeitä asiakkaastamme!
“Ethican tuella loimme Finnish Design Shopille vastuullisuusstrategian, joka auttaa meitä tunnistamaan oman todellisen vaikutuksemme kestävän kehityksen saralla. Ethican asiantuntemus ja osallistava tapa tehdä yhteistyötä on ollut tärkeää vastuullisuusmatkallamme, jonka tavoitteena on kasvattaa toimintamme positiivista vaikutusta maailmaan kiertotalouden ja vastuullisen kuluttamisen saralla, ja minimoimaan negatiivisia vaikutuksia mm. tulemalla hiilineutraaliksi vuodesta 2021 eteenpäin suojelemalla metsää.”
– Teemu Kiiski, toimitusjohtaja